Lyckan

Lycka. Det finns så många definitioner av lycka. Lycka är så olika för alla. För mig är det en sak, för dig en annan. Lycka kan nås genom så mycket. För vissa är det genom pengar, för andra kärlek, eller varför inte ett jobb? Lycka är så mycket. Lycka ger så mycket. Lycka bara är. Finns till.

Det finns de gånger man inte känner av lyckan, man vet inte vart den är. Man ropar efter den men det enda man hör är ekot. Ordet studsar mot väggarna och slår dig likt en örfil på kinden. Ibland kan man vara så fruktansvärt beroende av lyckan, man vill nå den men man vet inte hur. Man hänger upp sig på den.

Jag har hittat min väg till lyckan. Det är inte kärleken, det är bara en del utav den. Jag har hittat mig själv, jag vet vad jag tycker, vad jag tänker och framförallt, varför jag tänker som jag gör. Mina beslut och åsikter baserar sig på mig.

Mitt recept på lycka är att hitta sig själv, var i nuet och fokusera på vad du gör och varför du gör det. Och framförallt, gör aldrig någonting som du inte själv vill. Då går du bara emot dig själv och konsekvenserna av det är ett missnöje med dig själv.

Lycka. Det finns så många definitioner av lycka. Lycka är så olika för alla. Hitta just din lycka. Dig själv.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0