Andra-julaftons fika

Vi hade ju en andra julafton på annandagen, då blev det än mer klappar och än mer god mat! Vi började med att fika lite med lussebullar (som Johan och Moa gjort, sjukt goda!), pepparkakor med mögelost, glögg och julmust. Så otroligt mumsigt. Jag har kommit på att det jag gillar med julmaten och gosakerna det är: Lussebullar, lättglögg, pepparkakor med mögelost på, sill, potatis, vörtbröd med julskinka och senap och mammas köttbullar, brunkålen som görs varje år har jag börjat gilla mer och mer, men resten.. det kan jag nästan skippa alltså. OJ! Gud förglömme, LUTFISKEN, alltså det är så otroligt gott och hör sen. Kom dock på nu när jag radar upp allt här att jag typ gillar ganska mycket. Men det är ju så, vissa har massamassa mat och vissa har bara det man gillar liksom. Förstår ni vad jag menar?

Massa gottis!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0