Excuviance-tips

Skrev ju förut att jag tänkte skriva om mina ansiktsprodukter som jag använder. Så här kommer det!

Jag använder alltså Excuviance produkter,
dessa är väldigt bra och väldigt snälla mot huden, ansiktsvattnet som jag använder har inget alkohol i sig och i och med det så torkar den inte ut huden utan tar bara bort orenheter. Jag är jätte nöjd med dessa och jag har köpt mina på en salong här i Täby som ligger nära Täby Centrum som heter Hud-hårsalongen och även på Lugnett.

Clarifying Facial Cleanser, detta är en make-up borttagningskräm som jag tar efter jag tagit bort min mascara (då jag har vattenfast). Den tar bort då makeup-rester och andra orenheter. Jag tar då vatten i ansiktet och sedan en klick på fingertopparna som jag sedan jobbar upp med vattnet för att få ett skum, detta kan göras i ansiktet. Sedan masserar jag in den i hela ansiktet för att få bort allt som inte ska vara där ;) Efter det sköljer jag bort med vatten. Parfymfri.

 

Purifying Cleansing Gel. För denna så gäller samma sak som ovanstående, vatten i ansiktet, klick på fingertopparna och jobba upp till skum och sedan massera på ansiktet, jag masserar mest på mina problemområden som främst är hakan men också T-zonen (haka, näsa, panna). Denna sköljer jag bort med vatten och sedan torkar jag ansiktet försiktigt med handduk. Denna rensar på djupet för att ta bort orenheter. Allergitestad.

 

Moisture Balance Toner. Ansiktsvattnet som jag skrev lite om innan, ingen alkohol i så den är inte uttorkande. Denna är för fet-bland hy. Den förbereder huden för en dag-/nattkräm. Allergistestad.

 

Detta är nattkrämen och denna har varit räddaren i nöden för min hud! Var jätte torr förut och framförallt i T-zonen då jag är fet i hyn. Genom att jag var fet i hyn så gjorde jag allt jag kunde för att försökta bota det med uttorkande ansiktsvatten som innehöll alkohol (not good for your skin!) och när jag började använda denna så försvann det! Och nu på "vintern" så har jag blivit torr men då har jag bara tagit mer utav den här och ja.. jag är inte torr längre! Allergitestad.

 

 

Då återstår dagkrämen. Detta är alltså en "Fluid" eller "mjölk" som vi säger på svenska. Det är alltså ingen kräm utan den är lättare i konsistensen. Detta är en perfekt dagkräm för er som har fethy. Den är oljfri och den gör att man inte får den där glansiga t-zonen och den går jätte lätt in i huden. Allergitestad

 

Alla produkter är Dermatologiskt testade.

Så, en sammanfattning. Jag är jätte nöjd med dessa produkter och visst, ja, de är dyra men det är ju framförallt när man ska köpa allt från första början, sedan tar produkterna slut olika. Jag kan säga att jag köpte mina i början av sommaren och det jag har behövt köpa nytt är nattkrämen. Annars ligger dessa på 299-399 kr/st.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0