Åh vad jag älskar att retas

Gårdagen var så himlahimla bra, grym, skön, härlig.. ja ALLT!

Efter mysandet i Tanto så åkte jag ju hem (ja detta vet ni ju) 'blablablablabla' Sen vid halv sju så åkte jag och E för å hämta lite middag för att sedan åka till min bror, åt middag och sedan gick vi ner till vattnet och fiskade i typ 3 timmar. Så himla kallt, men mysigt :). Som tur var så kom Moa sen med en stoor fleece till mig. Så då kunde vi fortsätta fiskandet utan kylknotter över hela kroppen. (1. Jag kommer typ på nya ord lite titt som tätt här i bloggen? 2. Det där rimmade :D) *Känner stolthet över rimmet och fortsätter hjärnkontoret för det som skall skrivas härnäst*

Måste berätta:
När vi fiskade.. Jag var egentligen med som assistent, skulle hålla i spöna när de trädde på mask osv, tyckte det var en bra fördelning av arbetsuppgifter då jag för det mesta frös och inte ville få jord under naglarna *HAHA*. Så jag satt där glad och snäll, kommenterade deras onappade flöten och skrattade mest åt deras tro att de fick napp titt som tätt men att fiskarna släppte så fort de skulle dra upp dem *Go fishes*. Så de stod där i all hopp och tro om att de skulle få upp aborre efter aborre då Johan och Moa hade sett några killar kvällen innan som fick upp 2 aborrar under en kvart. Jag satt där och njöt när jag kommenterade lite spydigt, "Oj.. fick du upp lite mer sjögräs älskling? Nejmen så tookigt" "Nämen, ska du äta sallad imorgon?" "Oj.. lite mer gräs, hooppsan" (Erik blev jätteglad för mina kommentarer :D) Jag fortsatte där lite nöjt med en godispåse i högsta hugg och spanade på flötena för att inte missa ETT endaste tillfälle att kommentera deras oflyt. Jag tog order efter order: "Håll i här" "Kan du hämta tången". Jag följde nöjt deras order och hade ett glattlyster omkring mig. Kände mig harmonisk med alla fiskarna som jag hade betalat för att inte nappa på deras stackars maskar. Så.. Jag satt där på bänken och helt plötsligt öppnar sig Eriks mun som den heliga porten när man säger "Sesam öppna dig",

Erik: "Kan du hålla i spöt medan jag trär på en ny mask, fiskarna käkar ju bara opp dem".

Jag gjorde som jag blev tillfrågad och höll i spöt, han trädde på en ny mask och när han var klar efter typ 10 min och efter en del "Tvi, tvi, tvi" (Han tror det ska öka chanserna för att få napp, men det hade vi ju knappast märkt av) så sa han:
- "Du kan slänga i den där så ska jag bara skölja av händerna"

Sagt och gjort. Jag slängde i den färska spetsade masken i vattnet och sa till firrarna att de kunde få liite mer pengar om de skulle nappa just nu! och efter en sisådär 1 min och 45 sek så nappar det (självklart) och jag får upp den första fisken av alla! Visst den var inte stor, MEN en fisk! STOLT! Säger lite kaxigt:

"Oj.. nämen fick jag upp den första fisken, vad tookigt"

Fick en liten ond men kärleksfull blick av Erik och litet leende av bror. Sedan:

"Fan, jag hade ju satt på ny mask ju!"
HAHA, Japp.. Sorry darling men fiskarna kallade. ;)

Måste jag ens nämna att Erik inte fick några napp under kvällens gång?
OCH
Tror inte jag måste nämna att han kommer få höra det där ett tag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0