Örhängen

Mina favoritörhängen har en tendens att gå sönder. För bara någon månad sedan så ramlade pärlan av "piggen" så då lagade jag det med mycket enkla medel. Örhänget gick sönder idag igen så jag tänkte visa hur jag gör, det är absolut inga konstigheter!

Här ser ni att piggen har lossnat från pärlans hål.

 

Detta lim använder jag, det är typ som Karlssons Klister.

 

Först pillar jag i hålet i pärlan med en nål för att rensa bort de gamla limmet. Sätter sedan lim på piggens runda del och sedan trycker jag in piggen i hålet i pärlan och håller fast en stund för att det verkligen ska sätta sig. 
Som ni märker, man behöver inte vara en rymdraketsforskare för att laga örhängen som gått sönder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0