Adventsfikor

Ännu mer planering så här på kvällskvisten. Jag och E har bestämt oss (eller okej, jag har bestämt, fast E är med på noterna, jag är mer den som har väckt idéerna) för att ha adventsfika både första advent (för hans familj) och den andra för min familj (eller ja, mamma, pappa och farmor. Johan och Moa får smaska på vårt bak när de kommer ner ♥). Så på lördag ska vi hem till Es föräldrar och baka baka baka! Och vad blir det mån tro? LUSSEBULLAR ♥ och pepparkakor såklart. Vi har kollat på pepparkaksdegrecept ikväll, (E är lite bortskämd med att ha hemmagjord deg) och vi skulle såklart vilja göra egen, det verkar ju inte jätte svårt men vi känner att vi inte vill ta så mycket vatten över huvudet nu första året (för ja det ska bli tradition!) så vi gör egna lussebullar och så gör vi pepparkakor av köpedeg Men, med egen dekoration. Så det så! Får se om det blir någonting extra nästa helg, någonting som inte tar så jätte mycket tid. Men det är detta som gäller denna lördag :)

Ska bli super mysigt och roligt, vi ska även vara Rockyvakter ♥ Min ponkis, vi fick lite kvalitétstid igår han och jag, vi låg och myste massa och jag fick lite pussar, min lilla goding. På tal om Ponken, ni ska ju få se hur tatueringen blev nu när den är färdigläkt! Ska försöka fixa bild på det snart.

goding

 

Nu ska jag hoppa upp i soffan bredvid E och bara vara lite. Kalendern är fullare än någonsin men det känns så kul ändå. Det är sån positiv energi jag kommer lägga på allt. Snart är det jullov och då jäklarns ska det njutas! ♥

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0