Fatimas hand

Halsband som jag ärvde av mormor när hon gick bort. Det är Fatimas hand, hon köpte det när hon var utomlands.

Symbolen Fatimas hand kan återfinnas på dörrposter, som amulett eller halssmycke och anses skydda mot onda krafter och ge tur. Källa: Wikipedia

 

Symbolen kommer från den muslimska tron, jag själv är ateist och bär det inte för någon religiös tro utan för att det är mormors gamla smycke. Den skyddar just mot onda krafter och ger tur, men för mig så är det mormor som ger mig detta och inte någon profet eller gud.

 

Jag hoppas denna hjälper mig idag, känner mig rätt trött och slut så kan behöva lite stöd. Har en tenta som jag ska skriva nu på lektion, känns som att jag kan bli klar med den då. Hoppas det iallfall. Vi hörs senare, hoppas ni får en bra fredag ♥




Kommentarer
Postat av: mams

Lycka till idag!! Mormor finns där...



pyss

Mams

2011-09-23 @ 08:33:52
Postat av: Fatima ♥

Fatimas hand är så vacker ♥ Jag vill själv ha tag på en sådan berlock <3

2011-09-23 @ 22:05:05
URL: http://fatimaplace.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0