Aquaria

 
Fötterna bar oss till Aquaria i förrigår. Jag kommer ihåg att jag var där med min bror, farmor och farfar när vi var små och då kändes hela stället så otroligt stort och maffigt. Nu tog det kanske 10 min att gå igenom hela men det var ändå spännande att se alla sorters fiskar och andra djur som fanns där, även om jag är lite skeptisk mot att titta på sådana, jag tycker dem är så fula och konstiga, haha. Jag ringde farmor på kvällen och hon sa: "Åh, jag kommer ihåg när vi var där när ni var små och både du och jag var så rädda för regnet och åskan". Det hon menade var det monsunregn och åskan som dem sätter igång i den tropiska regnskogen som man går igenom det första man gör. Jag kommer ihåg att jag var rädd då, men då hade jag ju farmor att hålla i handen, så det gick bra ändå. När vi gått igenom aquariet så tog vi en liten fika och funderade på vart vi skulle gå näst. Jag och Sofia hade pratat om att äta sushi ända sedan vi åkte in och det höll vi fast vid så när vi ätit upp fikat så tog vi spårvagnen till Norrmalmstorg/Kungsträdgården och gick först och tittade på jeans till David sedan gick vi in i PK-huset och åt sushi (Jag har äntligen fått Erik att prova på och han gillar laxen, än så länge) satt där och snackade. Efteråt så gick vi in på Gina Tricot och sedan shoppade vi alla loss på Indiska (Jag visar senare vad vi kom hem med), men efter det var vi alla rätt trötta så då tog vi tunnelbanan och Roslagsbanan hemåt. Vi hade en jättemysig och rolig dag, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0