Kakbak i mängder!

(Bild lånad från recept.nu)
 
En viss brutta fyller ju 20 år på lördag och det vankas bakning i mängder. Kanelbullarna är redan fixade men på fredag så blir det storbak! Kardemummakaka (det gjorde alltid min mormor och har efter att hon gått bort fortsatt med hennes tradition att alltid ha den kakan på serveringsfaten vid födelsedagar), blåbärs- och dumlemuffins á la Leila Lindholm. Det ska bli så himla kul att prova på dessa två, är egentligen ingen muffinsfantast men vi har så söta muffinsformar ståendes hemma och när jag hittade dessa recept så var det helt enkelt svårt att motstå. Ni får självklart se resultaten sen på söndag när jag är klar med firandet (och ja, det är alltså JAG som fyller år på lördag om någon missat det).
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0