Nöt och chokladflarn - Recept

Mäh! Såg nu att det jag skrev igår inte har publicerats?! Blööö... Nåväl.. Jag skrev iallafall ett inlägg igårkväll, berättade lite om dagen och att jag skulle ge er ett recept som idag. Så här kommer det istället :)


 

 

 

 

 

 

 

200 g nötter i valfritt slag. Vi tog cashew, para, mandel, macadamia m.m. Vi ville ha pistachnötter också men det fanns inte i butiken..

100 g mörk choklad

 

- Smält chokladen i vattenbad

- Hacka nötterna i valfri storlek, häll dessa på bakplåtspapper.

- När chokladen smält, häll denna över nötterna.

- Låt stelna (om man har dåligt tålamod, som jag, ställ in de i kylen efter en liten stund).

 

Vi lät det stelna i någon timme, sedan bröt vi av hälften och la upp i en glasskål, resten lät vi ligga kvar i kylen till i morse, då hade de fått en jätte fin "konsistens". :) Detta är jätte gott och nyttigt. I vårt recept stod det att man antingen skulle avnjuta dessa med Semifreddo eller med en kopp cappuccino, tror att det skulle passa perfekt. Gick dock jätte bra att äta utan också, E som inte är ett jätte stort fan av mörkchoklad åt mest, så det passar för alla smaklökar :)

 

 




Kommentarer
Postat av: Ida

Mm så gott, älskar nötter!

2012-02-12 @ 20:47:25
URL: http://idasivertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0