Exhalterad och hyra film..


Ja.. Vi hyrde ju dessa filmer igår.
Experimentet har jag sett galet mycket fram emot att se. När vi hyrde för någon månad sedan så frågade jag efter den här i affären och de hade den tyvärr inte, så jag gick därifrån med en ledsen och uppgiven min. Men igår, när vi stod och letade bland alla filmer så ser jag bara den där! Och jag tog den snabbt som attan och gjorde ett glädjeskutt! "Erik, Erik, titta titta!", Jag hade nämligen pratat om den här ganska mycket och ömkat mig om hur mycket jag vill se den. Så jag tog den där, i min varma, kärleksfulla famn och fortsatte letandet på en till film. När vi kände oss nöjda så gick vi till kassan. Ingen utav oss hade i tankarna att det var lite konstigt att de sa att dem inte hade den här då för någon månad sedan, utan vi betalade och gick därifrån med glädje i stegen.

Vi kommer hem, äter en jätte god tacos-middag och jag avnjuter en alkoholfriöl.
Ser fram emot filmkvällen och jag har redan pingat Experimentet som den första filmen att se. Vi bullar upp med dipp och grönsaker, tittar på The Voice Sverige och bara är nöjda med kvällens schema. När då The voice är slut så är jag redigt snabb med dvdn, sätter i skivan och bara väntar på att den ska sätta igång.. Väljer subtitle och sen.. när jag sitter där, med leendet breddat till öronen och är lite så där pirrig i magen.. vad kommer då upp på rutan om inte......"Das Experiment".....





VI HADE HYRT FILMEN PÅ TYSKA!




Jag suckar lite lätt men försöker vara positiv. Säger till E att vi kan väl kolla vad det är för något, det kanske funkar ändå..



4,5 minut senare så satt den andra filmen i dvd-spelaren.


Jag lite smått uppgiven men ändå glad och E lite glatt suckandes "att det var ju typiskt att vi inte tittade på baksidan av filmen när vi hyrde den".....

Så, ja, det slutade med att vi tittade på Monster och jag som älskar filmer som är baserade på sanna historier tyckte den var riktigt bra, medan E tyckte att den var okej. Det var en väldigt tung film men Charlize Theron gör en grym skådespelarinsats! Riktigt grym var hon. Så, den är absolut sevärd alltså, och för er som är som jag, som älskar filmer i denna genre: Ni måste se den!








Kommentarer
Postat av: Moa

Haha... Det är ju inte erat fel heller!^^ Framsidan är ju på svenska. Då tror man ju inte att den ska vara dubbad på tyska. :P Tyskar alltså.. Vart hyrde ni den någonstans? Ni borde få pengarna tillbaka tycker jag! :)

<3

2012-01-08 @ 13:19:33
URL: http://themoie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0