Träskö dag II - del I

 
Vi vaknade några gånger under natten av regn och blåst. Mamma och pappa var uppe vid 4-tiden på morgonen och kollade till båten, några "grannar" hade fått problem och var tvungna att lägga om mitt i natten, men det gick bra till slut. Det spöregnade till ungefär halv 9 på morgonen, sen avtog det men det var kallt i vindarna. Vi började iallafall morgonen med en mysig frukost, kaffe, yoghurt, färsktbröd och juice. Mumsade och tog det lugnt, sen dukade vi av och gjorde oss i ordning för en ny dag i skärgården. Jag smörje in mig, även om det var molningt och kallt. Vi såg dock på himlen att det skulle spricka upp lite så vi höll humöret uppe och höll tummarna. Johan och Erik gick iväg och fiskade, jag, mamma och pappa satt kvar i båten och tog en kopp te, läste lite och pratade, väldigt mysigt. Killarna kom tillbaka, dock utan fångst och då blev det dags för lite sillunch, hur gott är inte det? Klassiker ute i skärgården. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0