Inget vuxenliv



Det är konstigt hur ens tankar bara kan flyga iväg. Igårkväll kom alla tankar om att skollivet som varit är slut, att studenten är över och att vuxenlivet nu börjar. Egentligen gillar jag inte ordet "vuxenliv" för det är ens riktiga liv, det handlar inte om att bli vuxen, det handlar om att fortsätta sitt vanliga liv, men med annan vardag. Vuxen blir man inte på en dag, det blir man över en längre tidsperiod, det finns mycket att hämta när det kommer till att bli vuxen och det kan jag inte säga att jag gjort på en kort förändring i livet som studenten. Det är en process och jag är nog redo för den, jag har en massa planer för min framtid och för sommaren, hösten som kommer. Det känns bra, men samtidigt lite läskigt. Men det är ju så det ska vara ♥.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0