Baristan Emma

Hej på er!

Har varit på pappas och mammas jobb idag
(de jobbar lyckligtvis nära varandra) och fixat och donat en massa. Under måndagen och tisdagen så har jag trottsat min förkylning och pepprat med alvedon, för jag har gått en Baristautbildning (kvällskurs) :) Jag bokade den för några veckor sedan och det var för sent för att avboka den. Men herregud vad kul det har varit! Helt otroligt. Har lärt mig så otroligt mycket så det är helt fullt i hjärnan på mä'. Det är en sådan underbar känsla. Älskar att lära mig saker och jag har en tendens att bli helt euforisk efteråt och att det bara spritter i kroppen. Så nu är jag diplomerad barista everyone, och det känns riktigt grymt :). Nu vill jag bara göra kaffe och latte art. Jag lyckades göra ett hjärta på första försöket, vilket tydligen var ganska ovanligt :) Så det känns ju än bättre. Det är väldigt mycket hantverk och jobb med händerna, man ska skapa och skapa och det älskar ju jag. Hantverk är min grej. Så nu jäklar, nu ska det skummas mjölk och bryggas den ena latten efter den andra. Hejåhå!

Kolla in detta. Det ska jag göra sen!




Kommentarer
Postat av: Moa

Woopwoop :D Stort grattis!!! :D

<3<3

2012-03-08 @ 10:34:54
URL: http://themoie.blogg.se/
Postat av: mams

ser fram mot en schysst Latte! med nalle på!!

<3 pyss

2012-03-08 @ 11:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0