Foundation tips tack!


Åh. Jag har lite I-landsproblem.
Jag köpte Make up stores mineral foundationkit för någon månad sedan. Man får 4 olika nyanser och dessa kan man blanda hur man vill. De allra mörkaste kan man använda som solpuder om man önskar. Saken är bara den att jag inte är nöjd, + att de som jag använder mest är i princip slut. Håller tummarna för att de finns lite kvar så jag har någonting att täcka mitt sjuklingsansikte med i morgon när jag måste till skolan. Detta tycker jag är riktigt tråkigt då eftersom det för det första är väldigt dyrt och för att man får små förpackningar för ett högt pris. Visst, det finns större burkar att köpa när man bestämt sig för vilka nyanser som passar en bäst men eftersom jag inte ens är nöjd med själva innehållet så är ju det väldigt dumt att köpa dem. Så, jag är på jakt efter en ny foundation. Helst mineralfoundations men de som jag vill ha är väldigt dyra och det passar liksom inte riktigt för min plånbok just nu. Så jag funderar på att slänga mig handlöst in i den flytande foundation-världen igen. Har en gammal goding som jag trivdes med förut, men jag är en sådan produkt-lover så jag vet inte om jag ska försöka mig på någonting nytt. Det är ju alltid riskfyllt liksom.
Jag vill inte ha: någon med olja i sig, den ska inte täppa till porer och den ska inte bli kakig på hyn.
Det jag vill ha är: ett naturligt resultat, en som passar blandhy, någon som andas och känns lätt att applicera. Och vi kan ju lätt konstatera att det är en djungel där ute.


Vad jag alltså inte är nöjd med:

 

Vad jag funderar på å köpa:

 

Har ni nå bra tips?





Kommentarer
Postat av: Viktoria

Svårt att hitta smink...tyvärr vet jag inget....ville mest säga att du har fin blogg och jävligt snygg header !



Hälsa gärna på i min blogg där detbjuds på muscicerande, standup och annat roligt:)

http://www.aglepta.blogspot.com

2012-03-20 @ 17:21:03
URL: http://www.aglepta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0