Iphone 4s vs Galaxy Note

vs


Alltså, att det ska vara så galet svårt? Det finns så mycket för och nackdelar med båda känner jag. Har kollat några youtube-klipp med Note:n och jag måste säga att den vinner ju mer man ser vad den kan göra. Den har bättre skärm, större skärm, penna inbyggd i mobilen, man kan ta anteckningar när som helst, vad man än gör (spelar spel etc), bara genom att dubbelklicka på skärmen m.m. Har hittat en sida med bra tillbehör till den också.. Det enda som är, är att den kan vara för stor, såg i en video att det kan vara svårt att messa utan pennan, men jag tror det är en vanesak också kanske. Har ju inte klämt och känt på den i verkligheten så då är det ju än svårare att avgöra.
Iphonen behöver jag ju nästan inte gå igenom. Det som gör att den talar för är att den har ännu mer tillbehör, den har instagram (där är jag lite såld) och det är en iphone liksom. Det som talar mot den för min del är att den just är en iphone (alla har den och det är inte en "grej" längre att skaffa en, de börjar nästan bli lite tråkiga), den har sämre skärm, den är inte lika tålig och den är bra men de andra smartphonesen har kommit ikapp. Jag tror att vissa blir lite för blinda av att det just är en iphone och vill inte se att androids är bättre. Dock är det ju så att det som görs, görs ju till iphone, men det kommer oftast en liknande grej till androids.. Alltså, det är så jäkla svårt! Jag och pappa ska till TMC (butik där vi köper elektronik) imorgon och kolla. Erik ska skaffa en 4s iallafall, men jag får se vart jag landar någonstans.

Här är iallafall lite länkar till bra sidor för Noten (och lite till 4s) om någon är intresserad:


Jämförelse mellan 4an och Samsung Galaxy S
(inte någon utav dem som vi kollar på men de är ju upplagorna innan)

Samsung Galaxy Note - Stort test, bra videos.

Video på hur man använder pennan som följer med Note:n.

Tillbehör till Note:n

Tillbehör till Iphone 4s



Vad har ni för telefon och vad skulle ni rekommendera och varför?


Varför jag inte skriver mer om Iphone 4s är för att jag vet att de flesta där ute har den och då känner jag att jag inte behöver skriva mer utförligt om den. Jag/ni/vi vet vad för slags prestanda/telefon jag jämför med.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0