Pa-dagen - bildregn

Här kommer ett bildregn från projektarbetsdagen. Det var otroligt roligt, spännande och inspirationsgivande. Träffade massor av 1or och 2or som jag berättade min historia för och vad min bok handlar om, hur man inte ska fastna i "Prestationsprinsessa"-syndromet, hur jag gjorde för att komma ur min utmattningsdepression och att det finns en väg ut från det mörka och dystra. Man kan vinna över sina självmordstankar och att det finns hopp om livet. Min dröm och strävan är att få hjälpa unga människor att komma ur det som jag har varit med om och jag hoppas att min bok kan vara en inspirationskälla till att man kan må bättre och att det just, finns en väg ut. Lånade ut 7 böcker i torsdags och jag har fler elever som väntar på att få låna en bok, vilket jag tycker är jätte kul såklart. Jag har bara inte riktigt förstått allting än. Jag har en riktigt stor plan angående det här och jag kan knappt vänta på att få börja förverkliga min dröm.
















Alltså, detta var så otroligt roligt! Jag var alldeles skakig under hela dagen, jag gick på adrenalin och lycka. Den här bilden är tagen när mamma, pappa och farmor kom förbi i slutet av dagen då nästan alla andra hade åkt hem. Jag var så trött, illamående och hungrig, men på ett väldigt glatt sätt. Så därav mitt überstora leende.

Jag fick väldigt många frågor,
dels fick jag frågor ang mitt sätt att lämna ut mig genom boken. "Känns det inte jobbigt att människor kommer kunna läsa om ditt liv? Du lämnar ju liksom ut dig på ett sätt..." För mig så existerar inte dessa tankar. Dock måste jag säga att jag verkligen förstår frågan och att andra runtomkring mig kan tänka dessa tankar, det är inget fel med det, absolut inte, men för mig så är det inte ett sätt att lämna ut mig. Detta är ett sätt att få andra där ute att förstå att man inte är ensam, man behöver inte gå igenom någonting så hemskt som mörker och gråt ensammen. Det finns andra där ute och det är detta jag vill visa. Jag finns här och jag VILL hjälpa till. Jag gav ut min emailadress till vissa och jag sa att de gärna får stoppa mig i korridorerna och fråga mig saker, eller bara fråga om vi kan prata senare efter skolan och detta menar jag till 100%! Jag har lärt mig någonting genom allt detta och det är att vara ärlig, mot sig själv och mot andra. Så jag skulle aldrig säga det utan att mena det. Jag blir bara glad om jag får frågor, för det betyder att jag kan få hjälpa till och om det bara är genom att lyssna så är jag nöjd för det. Det minsta lilla kan bli så stort och meningsfullt.

Jag fick mail på kvällen från en jättegullig tjej som hade lånat en bok av mig under dagen
och det gjorde mig verkligen lycklig. Hon sa att hon hade sträckläst boken och att det var en inspirationskälla. Finns det några finare ord att få? Nej, jag tror baskemig inte det.

Om någon är intresserad av att köpa boken så är det bara att ni kontaktar mig på:
[email protected], boken kostar 130 kr. Betalning (insättning på mitt konto) och överlämning av boken fixar vi enskilt, antingen genom post eller att jag lämnar i brevlåda, beroende på var ni bor. På en utav bilderna så kan ni se citat ur boken, för att få en liten inblick i den. Kram på er





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0