Torsdagen, bitvis.

 

Torsdagen var underbar på alla sätt och vis. Vi gick upp vid 10-tiden, åt frukost, tyvärr var vi tvugna att sitta inomhus då det blåste så in i bängen. Vi åkte till Länna Kyrka där Es morfar är strödd för vinden, vi tände ljus och hade med oss fina blommor från tomten. Vi tände även ljus och satte en knippe blommor hos Moas fina pappa. Länna kyrka är beläget så otroligt vackert, precis vid vattnet och det är helt knäpptyst, otroligt vackert. När vi kom tillbaka så satte vi igång grillen, grillade lite korv och åt det på altanen i solen. Efteråt så satte jag mig och läste med en filt över benen och en kopp kaffe, jag älskar verkligen att göra det. Finns ingenting som kan göra mig mer lugn och harmonisk. När jag var liten så sov jag alltid i min vagn ute för där sov jag som bäst, har även upplevt det på "äldre dagar" då när vi hade studsmatta så sov jag alltid som en gris på den, vet inte vad det är men jag blir verkligen så himla harmonisk. Satt där i 2 timmar och läste medan E klippte gräset. Vi pratade om det också och vi kom fram till att hans familj är väldigt aktiv, de gillar att pyssla i trädgården och vara ute i naturen, där finner dem lugn och ro, medan jag och min familj finner lugn och ro genom att bara sitta still ute och bara vara. Intressant hur det där fungerar faktiskt. När E var klar med klippandet så satte vi oss tillsammans i solen och drack en varsin öl (min alkoholfri, Einbecker är den bästa alkoholfria ölen!) och åt lite naturgodis. Grillen sattes igång senare på eftermiddagen och det blev flintastek med rotgrönsaker i ugn till middag, riktigt mumsigt. Resten av kvällen får ni veta om snart, någonting fantastiskt hände och aldrig har jag varit lyckligare ♥.

 

 

 





Kommentarer
Postat av: Moa

Tack igen för att ni hälsade på min lilla pappa, betyder jättemycket. Särskilt när jag inte kunnat vara där på så länge!



<3<3<3

2012-05-20 @ 18:38:40
URL: http://themoie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0