Bokmalar! Hjälp mig!

En utav mina favoritfilmer, har den dock inte själv?! Vill beställa den när plånboken tillåter.. Blev kär i James McAvoy när jag och mamma såg den på tv. Ett riktigt hett tips! Ni hittar den HÄR.


Jag behöver er hjälp.
Jag har ett otroligt sug efter böcker, och framförallt beställa. Jag sitter nu på en sida och lägger till massa till "Favoriter", dock har jag inte så bra koll på vad jag borde leta efter. Jag är ganska vid i min smak av böcker, men det jag är framförallt sugen på nu är Klassiker! Jag har lagt till sådana som Stolthet och Fördom, Emma, Förnuft och Känsla av Jane Austen (som jag fick upp ögonen för i filmen ovan). Jag har även lagt till Förvandlingen av Franz Kafka. Men jag undrar nu och frågar er om ni har några favoriter som ni tycker att jag borde läsa? Det spelar ingen roll om de är Klassiker eller inte, bara böcker i allmänhet.

För att hinta, jag har läst alla av Kajsa Ingemarsson, även alla från Sophie Kinsella (fick den senaste av E i julklapp som jag planerar att dyka ner i nu). Dessa är ju typsika Tjejböcker så, som jag sa, så är jag ute efter lite annat. Så hit me!






Kommentarer
Postat av: Moooooa

Dracula tycker jag att du ska beställa, väldigt bra och spännande bok! Akta dig för vilken version du hittar bara, finns i artontusen barnvarianter.



Annars är ju Brott & Straff en bok jag verkligen kan rekommendera. Man är inne i samma feberdimma som Raskolnikov (huvudkaraktären) är i från sida ett! Skulle lika gärna kunna vara skriven nu om man byter ut droskorna mot bilar och brännvinet mot vodka :P

Jane Eyre av Brontë ska ju vara grym, den har jag inte själv hunnit läsa så egentligen kan jag inte uttala mig om den.

Och har du inte läst Mörkt vatten av Oates så är det dags! ;)

2012-01-25 @ 14:27:31
URL: http://themoie.blogg.se/
Postat av: Moa

Höhö, tjejen som pluggar litteraturvetenskap borde ju rimligtvis ha koll på klassikerna! Ett tips till, kolla vår litteraturlista.. :) Där finns massa mumsigt!

Länkar: http://www.umu.se/utbildning/program-kurser/kurs/?currentView=literature&code=1LV002

2012-01-25 @ 15:27:47
URL: http://themoie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0