Filmhysteri på en lördag




Det blev 5 filmer hyrda.
Tänkte att jag kunde skriva om dem lite. Unknown och The Machinist har vi hört om genom reklam och tidning. De andra har vi haft lite på lut men inte hyrt, Schindler's list har jag velat se väldigt länge men det har som sagt inte blivit av. Både jag och E delar det historiska intresset och framförallt andra världskriget så den kommer bli väldigt intressant (och jobbig) att se. Här kommer det som står på baksidan av dem:

Hur många lingon finns det i världen:
Komedi

Alex är en charmerande slarver som varken tar ansvar för sig själv eller sina närmaste och hans liv är allt annat än under kontrol. Relationen till flickvännen Lisa är urusel och dessutom är han arbetslös. När Lisa plötsligt får nog och kastar ut Alex på gatan tvingas han att söka ett jobb för sin överlevnad och plötsligt befinner han sig som assistent till ett gäng utvecklingsstörda och de får honom att steg för steg se livet med nya ögon...

Filmen bygger fritt på Glada Hudik-teatern och deras verksamhet som gjort sensationell succé såväl i Sverige som internationellt.


X-Men first class: Sci-Fi

Följ X-Men-historiens början i det här första, spännande kapitlet. Innan Charles Xavier och Erik Lehnsherr blev Professor X och Magneto, var det tvä unga män som upptäckte och utforskade sina krafter för första gången. Innan de blev ärkefiender var de bästa vänner som tillsammans skapade X-men genom att samla en elitstyrka av mutanter för att förhindra Det Tredje Världskriget!

Unknown:
Drama/Thriller

Liam Neeson spelar en doktor Martin Harris som vaknar upp efter en bilolycka bara för att upptäcka att hans fru inte känner igen honom och att en annan man har tagit hans identitet. Med hjälp av en osannolik bundsförvant kastas doktor Harris in i ett mysterium som ifrågasätter hans mentala hälsa, hans identitet och hur långt han är beredd att gå för att avslöja sanningen.

The Machinist: Thriller

Han har inte kunnat sova på över ett år.
Hans vikt har krupit under 60 strecket.
Hans hud är nästan genomskinlig.
Hans ögon är som glödande kratrar i hans döda ansikte.

Varför konspirerar sig hans arbetskollegot hotfullt mot honom?
Vem är den okända mannen som förföljer honom?
Vem sätter upp de mystiska lapparna på hans kylskåp?

Schindler's List: Drama

Vi får ta del av den oförglömliga, sanna historien om den gåtfulle Oskar Schindler, medlem i nazistpartiet, kvinnokarl och krigsprofitör som räddade över 1100 judar undan förintelsen. Det är berättelsen om en man som gjorde en insats - och om de som överlevde en av de mörkaste kapitlen i mänsklighetens historia på grund av vad han gjorde.


Vunnit 7 Oscar, b.la. för Bästa film och bästa regi samt vinnare av alla de stora bästa film-priserna och flera andra fina utmärkelser.



Recension kommer efter vi sett filmerna :)



Kommentarer
Postat av: Moa

Svaaaar: Tack så mycket! Jag klickade mest. Det var mörkt och jag hade mitt ansikte belyst... Stort mysterium för mig med! ;)



Varsågod för filmtipsen! Du får komma hit på något slags lov så kan vi kolla på massa tjejiga filmer ;) <3

2012-01-14 @ 16:28:11
URL: http://themoie.blogg.se/
Postat av: Leila

Åh. Schindlers list är himla bra. Länge sedan jag såg den. Men har varit på ett ställe i Polen där någon del av filmen är inspelad. Det du! ;)



Ah, jag ska kolla upp det! Det finns i Uppsala vet jag annars. Tack för tipset :))))

2012-01-14 @ 20:22:34
URL: http://leiigot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0