Mjaa, sisådär

Sitter här i soffan med ena benet uppe och andra nere. Huvudet är i luften och händerna hänger lite lätt på tangentbordet, magen är full av spaghetti och tårna mina rycker lite och tittar på mig med rådjursögon och säger att de fryser lite lätt. En bananfluga flög precis förbi mig och skratta mig rakt i ansiktet. Vet att jag inte är den enda som hatar dessa flugfän. Om de vore som normala djur och flugor och var utomhus så skulle detta inte skada mig men att de är inomhus gör att det känns så ofräscht och det är en känsla jag inte vill infinna mig i då:
- Erik ägnade större delen av gårdagen med att rensa avlopp (mums) och städade som en galning
- Jag som har dammat av den asstora bokhyllan och tvättat idag bl.a.

Men dessa flugor drar sig ju till skiten så jag funderar på att be Erik att sova i trapphuset..



Eller?




Iallafall, vi har jobbat som 'ursäkta' as idag!

- Erik har storhandlat helt själv, vi har kollat upp nya recept i helgen så han har köpt en del som vi aldrig haft i vårt lilla kylskåp, han var borta i typ 1-2 timmar däromkring.
- under tiden så dammade jag av bokhyllan och annat smått och gott, började med tvätten (som var överfylld, gick ner med 3 fulla IKEA-kassar)
- gjorde fruktsallad när Erik kom hem
- bakat bröd och lagat middag innan Erik åkte iväg på träning

och nu har jag läst underbara texter om incitamenten inom sjukvården och annat sånt där inspirerande och fin underhållning en söndagskväll. MmmmMMmm Sam C prov på tisdag♥ Så ja, jag kan inte annat än att säga att mitt huvud håller på att ja, sprängas sisådär. Om jag har ångest över att jag borde fortsätta plugga? Mjaa, sisådär.

Jag ska inte klaga på Sam C, för det är intressant, men det är bara det där att vi har 17 andra saker samtidigt som gör att pluggtiden minimeras lite och man kan inte fokusera fullt ut på provpluggandet liksom. Detta gör mig (och andra) lite småstressade, men vaadh skha mahn görah?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0