Kanelbullsbak står på schemat.

Bild från förra årets bullbak
 
Idag ska jag och Erik baka kanelbullar till min 20 årsdag som infaller nästa lördag. Vi båda gillar stora och saftiga kanelbullar och båda är jättesugna på att baka dem. Erik har berättat för mig att dem godaste kanelbullarna han ätit är hans farmors (som tyvärr inte finns i livet längre) och att han gärna vill komma på hennes hemlighet. Vi tror att hemligheten var att hon använde väldigt mycket smör för att få dem så saftiga och goda. Vi ska göra vårt bästa för att komma så nära som dem som det bara går. Jag fick tyvärr aldrig chansen att smaka på hennes bullar, så vi får utgå efter Eriks minne och smakminne och det kommer nog gå galant.
 
Vad är ert bästa kanelbulletips? Jag brukar alltid ta extra smör och extra kanel och dessutom göra dem liite större än vad normen säger, det är mina tips ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0