Kladdig var ordet

 
I'm back! Nu har jag andats lite och fått tillbaka lite ork, så nu är jag tillbaka här och känner ett sting av inspiration och lust till bloggning osv. Trevligt va? Här är lite bilder från landet när vi var där förra veckan. På tisdagen så klippte Erik gräset (som är en del) och då fick jag ett ryck att baka någonting, så jag slängde ihop en otroligt god kladdkaka (med betoning på kladd). Jag toppade den med lite florsocker, jordgubbar och banan (som jag lärt mig av min bästa kusin - att choklad och banan är en suverän mix). Vi hade ingen grädde men det gick så himla bra ändå. Som ni ser är den väldigt kladdig men det är så den ska bli. Den blev dock godare när den fick stå och svalna ex antal timmar, då blev den helt perfekt.
 
Jag hade med mig lite halsband som jag fått av en nära vän till familjen. Hon undrade om jag kunde hjälpa henne att laga sina privata smycken (som jag alltså inte gjort från början) och självklart ställde jag upp på det. Jag satte mig på altanen och tog fram allting jag hade med mig och började pyssla och gud vad skönt det var. Det var så otroligt längesedan jag satt och gjorde smycken och jag kände nu att jag saknat det, det är verkligen terapi för mig och sen att det var fint väder och ute på landet gjorde ju saken bara bättre. Fick ett sug efter att fixa med mina egna armband när jag höll på där ute så jag ska nog sätta mig någon dag och bara göra smycken, helst på landet.. Skönt som attan.
 
Så, nu till presens och nutid då. Idag ska jag träffa Linnéa, äntligen! Vet inte vad vi ska hitte på men det blir alltid mysigt, vad som än hittas på. Ikväll så åker jag och Erik ut till landet och äter middag där, ska bli mysigt. Nej, nu ska jag måla naglarna med min nya färg som jag köpte igår, sjukt snygg!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mams

Määhh!!! När får man smaka dessa bakverk??!!:))
Sluta sukta nu!!
Pyssss

Svar: Tihih :)) Du kan få dem när du viiiill! :D Pyyyssss
EMJL

2012-08-02 @ 12:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0