Grisslehamn day one

 
 
Här är hela vår första dag i Grisslehamn. Vi började med att stanna på vägen och äta i Svanberga på deras lilla värdshus där Erik varit några gånger med sin familj och släkt. Precis när vi kom in så började det spöregna så vi satt där och åt och hörde regnet smattra mot borden på uteserveringen. Som jag skrev innan så hann vi knappt checka in för ens vi satt i spa:t och solade och läste. Middagen var supergod, förrätten hette "Grisslehamsdelikatesser" och det kan jag lova att det var, najadlax och sikrom och en massa annat gottis. Huvudrätten var oxfilétournedo med pepparskysås och sparris inlidad i bacon, till det åt Erik potatisgratäng medan jag tog pommes frites (jag vet jättetråkigt) men det är för att min mage inte gillar gratäng riktigt (om jag inte gör den själv dvs). Efterrätten åt vi inomhus då det blev lite för kallt. Erik hade problem att välja te medans jag bara avnjöt en kopp cappuccino då jag var för mätt för att orka något annat. Erik tog dock deras havtornspannacotta och den var tydligen riktigt god. Som ni även ser på bilderna så hade vi kvällssol och det var ju så härligt. Jag tog mig även en alkoholfridrink innan och en lättöl till middag, jättegod drink och ja, lättölen av märket Pripps var det enda som fanns (som var lågalkoholhaltig alltså).
 
Nu är vi påväg ut mot mamma och pappa och har det förmodligen hur bra som helst, tidsinställer lite fortsättning på Grisslehamnsturen som poppar upp under tiden vi är borta. Hoppas ni får det jättebra under tiden! Kram ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0