Med små medel - ursnyggt hemma

© Emma Larsson. Foton tagna med Sony NEX-3 + Sony E18–55 mm f3,5–5,6
 
Mamma har pratat länge om att hon vill hitta en burk med texten "Müsli" på. Vi har letat lite men inte hittat någon men när vi var på Ikea i fredags och gick på glas-tallrikar-köksavdelningen så kom jag på att man ju kan "göra en själv" som också är väldigt snyggt tycker jag. Så vi köpte den här glasburken och när vi kom hem så tog jag fram vårt hampasnöre och etiketter som jag köpt på Panduro för längesedan (vi har själv en liknande burk men med havregryn i) och började skriva "Müsli" och trädde sedan på snöret och etiketten på burken och hur snyggt blev det inte till slut? Mamma blev superglad när hon fick den också, vilket gör hela saken ännu roligare! Med så enkla medel kan man göra så snyggt hemma. Ser fram emot när vi bor större och kan ha massa sådana här glasburkar men en massa basvaror i. Vi har pasta och ris osv i små glasburkar men dem får tyvärr stå i skafferiet då vi inte har plats, men fint är det :).
 
 

Kommentarer
Postat av: Mams

Mams e supernöjd!! :)) äntligen en müsliburk!!'
Pyssss

2012-07-01 @ 21:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0