"Nejmen paraply behöver vi inget"

 
Som jag nämde häromdagen så misstänkte jag att jag kände mig krasslig pga en promenad jag och mamma tog i veckan? Det var nämligen så att jag och mamma egentligen skulle gymmat men vi kände för att ta en långpromenad med Rocky istället på kvällskvisten. Glada och nöjda gick vi från Boom och hem för att få i oss lite mat och sedan snörade vi på oss gåskorna och tog med oss Rocky, inga tankar på att ett paraply kunde vara nödvändigt. Mamma sa några gånger under kvällen innan vi gick att det kanske kunde börja regna på kvällen men jag var så blåögd och tittade upp mot himlen: "Nejdå det tror jag inte, det ser ju fint ut"... Tjena! Vi hade gått i kanske 20 min tills vi kände en liten regndroppe, "äsch då, det duggar nog bara"... Host. Ja vi hann gå nästan halva rundan tills himlen öppnar sig och där stod vi, med en hund i ena handen och varandra i andra. Det var bara att lägga det långa benet framför det korta och få med oss Rocky som mer än gärna stod och luktade i backen... Det verkligen hällregna och det började till och med hagla för en stund. Vi hade bara en enkel tröja och ett par träningsbrallor på oss och det var ju inte mycket till regnkläder om man säger så. När jag kom hem så såg det ut som att jag precis klivit ur duschen, bokstavligt talat. Som ni ser på bilden så är jag rätt blöt men här hade jag tagit av mig min långärmadetröja som jag hade på mig, den var helt dyngsur och det tog 2 hela dagar innan den torkade helt. Mina skor kunde jag använda igår för första gången, dem behövde nästan 4 dagar på sig att torka, haha. Samtidigt som det var lite jobbigt att vi inte hade ett paraply, samtidigt så stod vi bara där i spöregnet och skrattade, det var en väldigt komiskt situation. När jag kom hem så drog jag av mig allt och steg in i duschen för att tina upp och stod där och småfnissa för mig själv. Fick ett mess av mamma efteråt: "Nu hänger jag på tork", haha, älskar't ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0