Café Mumma - Mums!


© Emma Larsson. Foton tagna med min mobil Samsung Galaxy Note
 
I måndags var jag med Eriks syster Anna. Hon fick ett presentkort på Rygg och nackmassage på Lugnett i våras av mig och Erik och min tanke var då att vi skulle åka dit tillsammans och sedan ta en lunch och fika ihop efteråt - och så blev det i måndags och vi hade det hur mysigt som helst. Massagen var uppenbart hur skön som helst sa Anna och det förstår jag - var lite avis! Efteråt så åkte vi till Café Mumma i Roslags Näsby för lunch och fika, vi ville inte till centrum utan sitta lite avskilt. Maten på Mumma är hur god som helst, man får mycket för pengarna och man blir garanterat mätt. Jag tog en ceasarsallad och Anna en grekisk. När vi hade smält maten lite så högg vi in på en varsin Chai Latte - dock tog jag med te och inte med syrup som Anna gjorde - det ångrar jag. Nästa gång blir min också med syrup. Anna tog en brownie till och jag en chokladboll. Så gott men så mätt jag var efteråt! Blev inte ens middag för min del den kvällen, kom på kl halv tio att jag inte ätit någonting och tog då lite keso och banan istället. Vi satt på fiket i 3 timmar och bara pratade, så himla mysigt och atmosfären är verkligen välkomnande och härlig. Har suttit där under skolåret och pluggat några gånger, man får inga blickar på sig att man suttit där för länge eller någonting utan dem verkar tycka att det bara är roligt. Fick en kommentar för ett tag sen när jag suttit där och skrivit på en uppsats: "Oj vad du är flitig och bara skriver och skriver!". Då blev jag väldigt glad och uppskattar det verkligen. Det är verkligen ett stort tips från mig, Café Mumma i Roslags Näsby alltså!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det cafeét är så mysigt och hon som äger det är alltid så himla trevlig när man kommer dit. :)
Min favorit är den grillade smörgåsen med chevreost och honung, den är riktigt nice.

Svar: Åh, ja hon är jättetrevlig verkligen :) Det gör det hela ännu mysigare! Åh.. den ska jag prova nästa gång :D Tack för tipset ^^! Kramis
EMJL

2012-06-27 @ 16:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0