Renovering och lite jobbavslöjanden

 
 
Planerna för dagen blev lite omstuvade nu. Skulle egentligen till Sussie med farmor. Hon fick nämligen presentkort av mig på manikyr för några månader sedan och att vi skulle ha en dag i stan med fika osv. Hon blev jätteglad och vi båda har sett framemot dagen jättelänge, dock ringde hon i morse och sa att hon inte mådde så bra... Så då kände vi att vi bokar av och bokar om tiden helt enkelt, dumt att riskera någonting. Så dagen blev helt plötsligt tom men jag deppar inte. Tänkte stänga av datorn nu, göra en kopp te och mysa ner mig i soffan med alla mina inspirerande böcker och bara läsa.
 
Nu undrar ni kanske: "Varför lägger hon upp en bild på en byggarbetsplats?!" Jo, mina vänner. Detta är min framtida arbetsplats! Hur glad är jag inte för det? JÄTTEGLAD såklart. I mitten av augusti (om allt går som det ska med renoveringen) så börjar jag jobba för pappa på Terra Kemi AB - ett familjeföretag som min farfar startade på 50-talet och som pappa har jobbat på sedan unga år. Ska bli så himla roligt att få jobba för pappa. Så det som ni ser på bilden är alltså det blivande konferensrummet och i morgon ska jag dit för att kolla in och planera inköp med pappa. Allt kommer i stort sett bli nytt - och det är ju en del. Både jag och pappa är väldigt visuella av oss så vi ser redan allting klart, nu ska vi bara hitta allting vi vill ha till bra priser. Har surfat omkring nu på morgonen på olika sidor och skickat länkar till pappa. Ser så mycket fram emot morgondagen då vi får slå våra klokahuvuden ihop och förverkliga det här. Har en massa tankar kring upplägg och allting, avslöjade lite tankar för pappa igår och han verkade nappa på det - jätteroligt! Det bara kliar i mina fingrar, vill börja inreda nu! Vi ska även ta dit min kaffemaskin och kvarn så vi kommer ha färskt kaffe varje morgon och vi kommer även kunna bjuda kunder och kollegor på cappuccinos och massa annat. Hur bra kommer inte det här att bli?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mams

finns det någon plats ledig!?? :)
pyss

Svar: hihi djaaaa kanske ;) :)) Pyyss
EMJL

2012-06-27 @ 13:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0