Hollywoodsvall med enkla medel




Var precis ute på en långpromenad, skönt men var rätt trött i kroppen efter gårdagens långpromenix och träning.

I lördags så fixade jag mina pinglor i håret, fixade även Moas make up men fick ingen bra närbild på det tyvärr. På Moa så började jag med att tupera håret närmast hårbottnen i omgångar, började längst ner och jobbade mig uppåt, jag använde även en liten volumaster för att skapa extra volym. När ni gör det så blir inte förskräckta när ni ser ut som skatbon i huvudet, det är bara bra för det betyder att ni lyckats med tuperingen - detta kommer ni fixa sedan när allt är klart genom att borsta bak allting försiktigt. När jag var klar med tuperingen så började jag locka, sektion för sektion. Här delade jag först in håret genom att göra mittbena (så gott det gick med tuperingen) och sedan ta en halva för sig, med början längst ner och fortsättning uppåt. Det som är viktigt när ni lockar och vill att håret ska få ett fint svall är att ni vänder locktången ifrån er. Ska försöka få ihop en video snart där ni får se hur jag gör. Jag tog iallafall sektion för sektion och i slutet så borstade jag försiktigt allting bakåt och drog igenom fingrarna i lockarna när håret svalnat (jätteviktigt!) och sprayade en massa för att få det att hålla, Moas lugg tog jag även åt sidan och tvirade den och fäste med nålar och satte dit en fin blomma som Moa köpt. Mammas hår gjorde jag exakt samma sak med förutom att inte använda volumastern för mamma har uppklippt hår så hennes hår är ganska lätt att fuska fram volym i genom att locka till överhåret lite. Så, så blev frisyrerna och jag är väldigt nöjd med dem båda.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning,
det blir pannkakslunch med farmor idag. Ska försöka blogga från mobilen men det går inte att skriva någonting i det här fältet så det blir mer en rubrik med en bild till, men det är ju något.




Kommentarer
Postat av: Moa

Åh vad snyggt och perfekt det såg ut bakifrån! Hade inte möjlighet att se det från den vinkeln, höhö :D



Och vilken fin bakgrundsfärg du fick till! Åh, om du har tid... försök leta upp typ lite inspirationsbilder till fotograferingen. Kolla kanske emelieohlssons blogg eller kolla fotokategorin på blogg.se, så jag vet vad du tänker. Jag har ju såklart massa idéer redan. Höhö.



<3<3

2012-06-12 @ 11:09:16
URL: http://themoie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0