"bakis", sushilängtan och sjukling?

 
Det är roligt egentligen hur man kan få mersmak av någonting som man precis ätit. Igår i Sollentuna C så åt vi en snabb middag och jag tog sushi, den var god men inte den godaste jag ätit (där rekommenderar jag verkligen sushin i PK-huset här i Stockholm) men idag så är jag än mer sugen på det, skulle kunna äta det till både lunch och middag idag.. Roligt hur det fungerar det där. Det gick iallafall bra igårkväll för oss, dock var klänningen inte som jag tänkt mig, jättegenomskinlig och i konstigt material men det känns ändå bra så jag kan släppa tanken på den, haha. På IKEA så var det rätt så lugnt och som vanligt när man är där så åker man hem med mer än man tänkt sig, men det blev ingenting onödigt iallafall så det är ju skönt. När vi kom hem, helt slut, så dukade vi fram lite ost och kex som jag köpte till Erik i förrgår, gott men jag blev så otroligt mätt på ganska få kexbitar, men gott som jag sa. Vi började kolla på "The lost boys" på 5an vid fem i 11 men jag höll på att somna så vi gick och la oss istället, men det är definitivt en film vi ska hyra sen, den verkade riktigt bra.
 
Nu har vi tvättid och jag börjar känna mig hängig och lite förkyld... Kan kanske bero på att jag och mamma var ute och gick på en promenad här om dagen när det började att ösregna och hagla... Vi var ju inte direkt klädda för det, så jag blev ju rätt blöt (typ som att jag precis stigit ut duschen, kan visa bild från det senare) och kroppen blev väl nerkyld osv. Så efter tvätten så ska jag nog bara sitta här i soffan och slöa och dricka te. Tanken var att vi skulle till landet ikväll också men vi får väl se hur jag mår, vill inte riskera att smitta någon. Saken är ju den att det kan vara en reaktion av min fibromyalgi också eftersom vi var på Ikea igår och jag bar tungt och slet lite.. Det är det som är det jobbiga, kroppen reagerar och blir "bakis" utav sådant och då kan jag må lite hur som helst dagen efter: Ha jätteont i kroppen, ha migrän, ha hög feber eller som nu, känna mig förkyld, så vi får helt enkelt se vad som händer under dagen med det hela. Surt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0