I <3 Umeå


Har haft en väldigt bra dag här uppe. Tog bussen in mot stan och mötte upp Moa för lunch på Droskan. Blev lite kött och potatis med "bea"-sås till, gott men framförallt mättande. Sedan styrde jag kosan mot stadens utomhuscentrum som jag älskar. Det finns väldigt bra butiker här och det är ju en väldigt lugn stad med mycket trevlig personal överallt. Jag tittade lite snabbt inne på Åhléns och hittade flertalet saker som jag föll för men jag köpte mig bara ett pyttelitet häfte som jag kan skriva ner tankar och ting i. Jag hade med mig "En dag" och tänkte att jag skulle sätta mig på ett café och läsa lite, så jag gick mot NK eller Nya Konditoriet som det heter och köpte mig en kaffe och läst lite, dock tröttnade jag rätt snabbt då jag hellre ville gå och titta i butiker, så jag drack upp kaffet och gick in på Monki och ja, vilka kap jag gjorde! Visar dem lite senare men jag är väldigt glad över att jag gick in dit. Tittade bara vid REA-hörnan (som var väldigt stor) för på torsdag så ska vi gå på stan hela dagen hade vi tänkt (mamma, pappa och farmor kommer ju upp imorgon) så jag tänkte att jag skulle hålla mig lite iallafall. Nu sitter jag på balkongen och bara njuter. Kan inte ha det så mycket bättre just nu.


Förresten - har gjort en helt ny kategori bara för den här resan - "EMJLs i Umeå"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0