Promenad och tips på läsning




Gick upp med Erik idag vid kvart över 6 - Allt för att kunna äta frukost med honom, prata om dagen och vad som händer, det känns alltid skönt att man har pratat på morgonen så man vet vad som gäller. Det jag även gjorde var att följa med honom ner när han skulle åka till jobbet för att gå på morgonpromenad, var ute i en och en halv timme. Gick förbi Näsby slott och satte mig på bryggan en stund för att insupa den härliga morgonluften och för att titta ut på det harmoniska havet. När jag var liten så sov jag alltid bäst utomhus, så jag låg ofta i vagnen ute med filtar och sov som en gris. Det har jag märkt nu på senare år också att jag älskar. Önskade att jag hade haft med mig liggunderlag och filt så jag hade kunnat lägga mig där på bryggan och vilat lite. Jag vet inte vad det är men jag blir så lugn och harmonisk när jag får sitta ute, helst i lite kallvind och filt omkring mig och bara blunda upp mot skyn. Jag blir så närvarande på något sätt och jag älskar den känslan. Det här med morgonpromenad ska nog bli en utav mina nya grejer. Jag mår ju så bra efteråt så varför inte ta till vara på det? Hade hörlurar och en ljudbok i öronen, I cirkelns mitt av Dan Brown, jag började lyssna på den när jag var hemma för ett år sedan och gick på mina morgonpromenader men sedan så blev det ett uppehåll, jag har lite svårt att koncentrera mig och lyssna helt på den, jag försvinner lätt bort i andra tankar, men nu ska jag försöka skärpa mig med det och verkligen lyssna. Började lyssna om den lite från början så jag får en liten recap på alla namn osv. Dan Browns böcker är någonting jag verkligen rekommenderar som sommarläsning, han skriver kanske inte på det mest fantastiska vis men det han väl skriver är väldigt spännande och intressant. Hans böcker finner ni HÄR, själv har jag läst Den förlorade symbolen och Änglar och Demoner, båda grymma böcker, satt och i princip bet på naglarna när jag läste Änglar och Demoner, synd att filmen inte var lika gripande dock.




Kommentarer
Postat av: Moa

Har du inte läst DaVinci-koden? Den som är såååå spännande. Såklart ;)

2012-06-11 @ 20:35:13
URL: http://themoie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0