Jag <3 Lejonet

Okej. Jag sitter och läser min nya tidning, Wellness som är en ny tidning gjord av Aftonbladet. Astron har inte riktigt varit min grej, förut har jag bara sett det negativa i dem och dragit dåliga slutsatser. Nu när jag läser den här tidningen så blir jag bara gladare och gladare för varje sida, tidningen är grym! Den innehåller verkligen ALLT och lite till. Jag läser och begrundar allt, sedan kommer jag till sidan med Astron. Letar upp Lejonet och börjar läsa, vad passar in om inte allt? (Kanske låter klyschigt, och hejkonbacon, "det är så töntigt att läsa astron") Men hör nu:

Lejonet:

Augusti avslutas storslaget och det mesta går vägen för dig. (Jag får äntligen min operation gjord). Satsa på dig själv och ta det utrymme du behöver, vare sig du har stora saker på gång eller bara behöver lugn för att ladda batterierna (Mhm!). Följ dina instinkter och gör det som känns roligt när du har tillfälle, för när september börjar behöver du självförtroende och energireserver för att komma dit du vill och måste (Börjar skolan och vill ta studenten, äntligen). För det blir en utmanande månad med tvära kast och stora förändringar. Roligt för det mesta men också ganska utmattande. (Stora förändringar kan vi ju snacka om, har nu varit ledig ett helt år och ska "slängas" in i sista året på gymnasiet, stor förändring? Ja!)
Träningstipset: Inspirationen kan tryta, men försök att hålla uppe aktivitetsnivån mellan passen. Hösten blir krävande och en bra form hjälper. (Ska försöka gå antingen till eller från skolan varje dag, om det inte spöregnar såklart)
Din Wellness-dag: 24/8 (!) är en bra dag att summera sommaren och sätta nya mål inför hösten. Unna dig själv en fin dag. (Denna dag börjar jag skolan igen och jag ska definitvt summera sommaren och mina mål är redan satta)

(Källa: Aftonbladets Wellness-tidning)


Så, summa sumarum,
visst, jag kan ju tolka denna text utefter mina behov och mina planer, och det har jag gjort också, för jag har valt att se detta som någonting positivt. Det känns kul att summera sommaren och skriva ner mina mål, då blir det mer rakt på. Det känns också bra att jag ska ladda batterierna för det som komma skall, för då har jag det verkligen svart på vitt att det är okej att jag laddar mina batterier under sjukskrivningen. Att det står att det kommer bli roligt med nya förändringar men att det också kan vara ganska utmattande känns bara som en utmaning. Klart det ska bli kul med skolan! Jag får (äntligen) läsa de ämnen jag vill, jag kommer få ta studenten och bäst av allt, planera den med mina nära och kära och få den så som jag vill.


Jag är glad att jag valde att läsa detta astro och inte bara bläddra förbi den, det skapade en energikick inombords. Nu jäklar!

Nu kör vi!





Kommentarer
Postat av: stuffstuff

Har du en stund över? =)

Jag säljer en massa trendiga grejer som skor, plagg, väskor och mycket mer till fyndpriser i min bloppis.

Kika in och se ifall du hittar något intressant!

stuffstuff.blogg.se

KRAM

2011-08-16 @ 17:24:39
URL: http://stuffstuff.blogg.se/
Postat av: julia

sv: okej, vad kul :D ja visst är det :)

2011-08-16 @ 19:45:59
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Hejsan, kolla gärna in mitt linne jag har sytt. Säg gärna vad du tycker också skulle betyda :)

Annars hur mår du? :)

2011-08-16 @ 20:42:27
URL: http://jaasses.webblogg.se/
Postat av: edita

Kika gärna in på min blogg.

FASHION

2011-08-16 @ 22:04:13
URL: http://editaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0